Gdzie i kiedy?
piątek, 29 września 2017, 18:00
Za ile?
darmowe
Miejska Biblioteka Publiczna w Szczecinie zaprasza na spotkanie z podróżniczą rodziną Łopacińskich i napisaną przez nich książką „Zabrałam brata dookoła świata...”. Eliza i Wojciech Łopacińscy oraz ich dzieci, Wojtek i Łucja, spotkają się z czytelnikami w ProMediach 29 września 2017 (piątek) o godz. 18.00. Wstęp wolny!
Zapraszamy na spotkanie z niezwykłą rodziną, która mówi o sobie, że jest zwykłą polską rodziną. Co sprawiło, że mówimy o jej wyjątkowości? Sprawiła to realizacja pomysłu, by przeżyć cały rok w podróży po świecie, bez hoteli, telefonu komórkowego i gier komputerowych, poszukując tego, co w życiu najważniejsze - miłości i szacunku do drugiego człowieka. Teraz nadszedł czas, by opowiadać o swych przygodach.

Eliza i Wojciech Łopacińscy oraz ich dzieci, Wojtek i Łucja, spotkają się z naszymi czytelnikami w ProMediach 29 września 2017 (piątek) o godz. 18.00, by podczas „Rodzinnego Spotkania” opowiedzieć o swoich pasjach, podróżach i przygodach, a także zaprezentować książkę „Zabrałam brata dookoła świata...”.

Wykład inspirująco-motywacyjny przeprowadzą wszyscy razem: Mama (Eliza Łopacińska, prezes Fundacji Łopacińskich Świat, pomysłodawczyni wyprawy dookoła świata i festiwali podróżniczych w Toruniu i Szczecinie, rodzinna specjalistka od Indii, buddyjskich klasztorów i medytacji ciągle poszukująca tego, co najważniejsze w życiu), Tata (Wojciech Łopaciński, hotelarz z pasją, wykładowca uniwersytecki, szkoleniowiec branżowy, doświadczony doradca i konsultant hotelarski), Syn (Wojtek, były szef ministrantów i przewodniczący szkolnego samorządu, samodzielne dojście do Częstochowy w Pielgrzymce z Torunia, brązowa odznaka GOPR, ukończona - na wózku - Piesza Pielgrzymka Szczecin-Jasna Góra) i Córka (Łucja, niedoszła absolwentka szkoły muzycznej - zdobycie (percią akademicką!) Babiej Góry w wieku 6 lat, samodzielny lot samolotem z Gdańska do Kopenhagi, w wieku lat 8).

Jak mówią nasi goście: Założona przez nas Fundacja Łopacińskich Świat ma na celu propagowanie wartości rodzinnych, wspólnego z dziećmi poznawania świata i pomoc w odnalezieniu prawdziwych priorytetów w życiu. Podróżując wspólnie z dziećmi przypominamy o prastarym fundamencie każdego społeczeństwa, instytucji rodziny, która we współczesnych czasach spychana jest na pogranicze zainteresowania europejskich elit. Poprzez prowadzenie wykładów inspirująco-motywujących, organizację festiwali podróżniczych, wspieranie inicjatyw prorodzinnych oraz publikację książki z wyprawy dookoła świata pragniemy zbliżyć ludzi do siebie i odświeżyć rodzinne relacje.

Książka „Zabrałam brata dookoła świata...” to niezwykła opowieść o prawdziwym życiu i o tym, co w nim ważne, piękne, trudne, zaskakujące. To opowieść o drzemiącej w każdym sile sprawczej, którą wystarczy uruchomić, aby osiągnąć wielkie cele. Nikt jednak nie może zrobić tego za kogoś... Każdy rozdział dotyczy pobytu w odrębnym państwie i zaczyna się mapą trasy oraz informacjami o pokonanych kilometrach. Książka jest nietypową pozycją, w której mamy aż czworo narratorów, czyli cztery uczestniczące w podróży osoby. Lusia, Wojtuś, Eliza i Wojciech Łopacińscy, tak mówią o swej publikacji: W książce podpowiadamy jak zainicjować ten proces i rozpocząć przygodę życia. Na przykładzie naszej rodzinnej eskapady dookoła świata udowadniamy, że realizacja nawet najbardziej szalonych wyzwań jest możliwa. Wyprawę naszego życia planowaliśmy dwa lata. Będąc zwykłymi ludźmi, dzięki sile własnych marzeń dokonaliśmy rzeczy niezwykłej. Podczas rocznego podróżowania po świecie pokonaliśmy 114 tys. kilometrów z dwójką małych dzieci. Nie korzystaliśmy z hoteli. Spaliśmy w namiotach i u ludzi w domach na czterech kontynentach świata. Próbowaliśmy potraw lokalnych kuchni, zawieraliśmy wspaniałe przyjaźnie, przeżywaliśmy chwile wzruszeń i niezapomniane przygody. Uczyliśmy się siebie i świata... Opisujemy niesamowite przygody: spotkania z wielorybami, wspólne zdobycie 3-tysięcznika w Gwatemali, odwiedziny króla plemienia Naso w Panamie, wejście na szczyt wulkanu czy dotarcie do środka Ziemi w Ekwadorze. Przede wszystkim jest to jednak opowieść o kontakcie z nieznanym. O tym co najważniejsze w życiu, czyli miłości i braterstwu z drugim człowiekiem oraz relacjom pomiędzy rodzicami i dziećmi.

Zapraszamy na spotkanie! Wstęp wolny!