Gdzie i kiedy?
Teatr Kana
pl. św. Piotra i Pawła 4/5
sobota, 14 października 2017, 19:00
Za ile?
15 zł
W ramach Dni współpracy polsko-niemieckiej 14 października na deskach Teatru Kana odbędą się dwa, a właściwie trzy koncerty. Wieczór rozpocznie solowy koncert Rogera Doeringa, podczas którego Roger spowolnionym tempem swoich saksofonowych i klarnetowych utworów pozwoli słuchaczom zapomnieć o otaczającym ich nieustannym pośpiechu. Podczas drugiego koncertu dwójka kompozytorów zaprezentuje intrygujący program muzyczny, w którym wykorzystane zostaną zarówno dźwięki instrumentów klasycznych, jak i elektronika, tworząc niezwykle sugestywny w warstwie muzycznej, gęsty, zapętlony i jednocześnie oszczędny repertuar. Na program koncertu złożą się więc utwory będące bardzo interesującym połączeniem współczesnej muzyki klasycznej, avant-popu, minimalnej elektroniki oraz głosu. Oboje zaprezentują indywidualne programy muzyczne, w których jednak będą się nawzajem wspierać.
Roger Doering
koncert


Roger Döring urodził się w Berlinie Zachodnim w 1961 roku. Przez jakiś czas uczył się pantomimy u polskiego ucznia Henryka Tomaszewskiego, następnie studiował aktorstwo (co ciekawe, również przede wszystkim u polskich nauczycieli). Grał m.in. Kasjusza w szekspirowskim „Otellu” i Wladimira w „Czekając na Godota” Becketta. Na początku lat 90. wspólnie z Rudolfem Moserem (Einstürzende Neubauten) założył dwuosobową kapelę Orchestra Obscur. Dzięki spotkaniu z Oliverem Doerellem został członkiem zespołu Dictaphone, z którym koncertowali w Europie, Afryce, Japonii i Kanadzie. Ponadto grywa w duecie z japońskim gitarzystą, Takeshi Nishimoto, jak również z eksperymentującym z dźwiękiem Marsenem Julesem. Tworzy muzykę do filmów, spektakli teatralnych i tanecznych. W czasie pierwszych 20 lat swojej muzycznej twórczości jego ulubionym instrumentem był saksofon, raczej rzadko używał klarnetu. Teraz jest odwrotnie.

Podczas solowego koncertu w Kanie zagra na kilku instrumentach. Spowolnione tempo jego utworów stanowi odpowiedź na otaczający nas pośpiech.

Tworzenie i granie muzyki jest ciekawe......... to podróż........... zawsze......... do siebie............ do Innych ............. ze sobą............. z innymi............... zawsze przynosi spotkania............ ze sobą............. z innymi................ Innym.................

Alex Stolze + Anne Müller: Solo Collective Part One 
koncert


Podczas wspólnej trasy koncertowej dwójka kompozytorów zaprezentuje intrygujący program muzyczny, w którym wykorzystane zostaną zarówno dźwięki instrumentów klasycznych, jak i elektronika, tworząc niezwykle sugestywny w warstwie muzycznej, gęsty, zapętlony i jednocześnie oszczędny repertuar. Na program koncertu złożą się więc utwory będące bardzo interesującym połączeniem współczesnej muzyki klasycznej, avant-popu, minimalnej elektroniki oraz głosu.

Alex Stolze jest współzałożycielem berlińskiego trio Dictaphone, Anne Müller natomiast współpracuje z takimi twórcami jak Nils Frahm czy Agnes Obel. Oboje zaprezentują indywidualne programy muzyczne, w których jednak będą się nawzajem wspierać.

Alex Stolze w marcu 2017 roku wydał swoją debiutancką solową płytę Mankind Animal (Człeko Zwierzę) w Nonstar Records (Wielka Brytania). Po zdobyciu rozgłosu dzięki swoim elektronicznym wcieleniom jako Bodi Bill i Unmap oraz objeździwszy świat z eksperymentalnym avant jazz trio Dictaphone, Alex zamierza ujawnić się jako prawdziwie prekursorski instrumentalista i producent. Występując ze swymi unikalnymi, stworzonymi na zamówienie pięciostrunowymi elektroakustycznymi skrzypcami, Alex staje się pionierską postacią na polu współczesnych klasyczno/post-pop muzycznych poszukiwań. Alex to wieloletni mieszkaniec Berlina, skrzypek, kompozytor, założyciel legendarnej obecnie wytwórni Krakatau Records. Po wielu latach spędzonych w mieście Alex zamieszkał przy granicy polsko-niemieckiej, by w atmosferze sielskiego spokoju skoncentrować się na rozwoju nowej wizji solowej drogi. Od kiedy zamieniłem rodzinny Berlin na opustoszałe ruiny pośrodku niczego, które następnie remontowałem kolejnych siedem lat, spędziłem wiele nocy wokół ogniska, rozmawiając o tym, jak cywilizacja rozwinęła się na wielu płaszczyznach, ale wciąż zmagamy się z postępem ewolucji duchowej. Przeczuwam istnienie prawdziwej i naglącej potrzeby rozwinięcia nowego poziomu empatycznego zrozumienia, zanim zniszczymy się nawzajem.

Anne Müller
jest znaną wiolonczelistką zaangażowaną w różnorodne przedsięwzięcia muzyczne. Urodziła się i wychowała w Berlinie, studiowała classical performance w słynnej Akademii Hanns Eisler i ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym we Frankfurcie. Anne często bywa współwykonawczynią nagrań dla słynnej brytyjskiej neoklasycznej wytwórni Erased Tapes, w ramach której współpracowała między innymi z niemieckim pianistą Nilsem Frahm (2011, “7fingers" // 2015, muzyka do filmu "Victoria", German Film Awards: najlepszy film). W latach 2009−2014 pracowała i koncertowała z Duńską piosenkarką i pianistką Agnes Obel. Jej ostatnia praca zespołowa to projekt z 2016 roku, w którym gościła niemieckiego muzyka "Aukai" Markusa Siebera.