Aaaaaaby turystę skusić nie wystarczy już ulotka

Jak nigdy określenie "targi" pasowało do tegorocznej poznańskiej imprezy, bo przypominało atmosferę dawnego jarmarku - zarówno hałasem dobiegającym ze stoisk, jak i kuszącymi zapachami,smakami, barwami i dźwiękami.

Jeziora w trójwymiarze, Hollyłodź i alpejskie szczyty o smaku grappy

Ekipa Mazur ozdobiła swą ekspozycję fotografiami w tak popularnym ostatnio formacie 3 D i rozdawała potrzebne percepcji okularki o szkłach w kolorach dwóch, a dla wątpiących - makietę działania pochylni na Kanale Elbląskim. Inne teamy prześcigały się w pomysłach na przyciągnięcie zainteresowanych klientów - od poczciwych ulotek i opasłych katalogów począwszy - po wymyślne gadgety i częstowanie  daniami kuchni regionalnej. Kto wkupił się w łaskę hardych górali z Żywca - pokosztował kwaśnicy na wieprzowinie, Czesi i Słowacy lali piwo, dziewczyny z Polesia kusiły domowym ciastem,a imprezowi jak zawsze Włosi z regionu Dolomitów/Veneto dodali do tego swe legendarne sery. Z góry przepraszali za czyniony śródziemnomorski harmider, ale podobnie jak w roku ubiegłym - ich stoisko było oblegane. Oczy radowały popisy tancerek brzucha, a uszy dźwięk kapel regionalnych. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się rejsy cruiserami i pobyty agroturystyczne, także tramping do Ziem Świętych różnych religii. Miasto Łódź zapraszało do zwiedzania szlakiem filmowym - od miejsc realizacji filmów fabularnych po muzeum lalek, a Czesi - na mistrzostwa świata w hokeju na lodzie.

Pod żaglami Chopina

Zachodniopomorskie miało swoją ekspozycję w centrum hali pod opiekuńczymi skrzydłami rejowych żagli. W prostokącie zgromadzonych stoisk prezentowały się poszczególne miasta i gminy regionu, co zostało zauważone przez organizatorów targów i uhonorowane nagrodą Acanthus Aureus za "najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej". Szczecin zapraszał do nowych tematycznych tras turystycznych, w tym najnowszej - po największym w tej części Europy... cmentarzu.

Wśród wielu wystawców można było zauważyć kooperacje ponadgraniczne - Polska-Litwa czy Polska-Niemcy, by wspólnie zaprosić /i zatrzymać/ turystę czy wczasowicza. Ekspozycje targowe uzupełniły warsztaty i spotkania specjalistyczne oraz wystawy fotografii w ramach I Poznańskiego  Festiwalu Podróży i Fotografii.