Monodramy Danuty Stenki i Bronisława Wrocławskiego oraz performerski spektakl w dawnej Galerii "Centrum" - taki był pierwszy dzień Kontrapunktu.
Pięćdziesiąta edycja Przeglądu Teatrów Małych Form rozpoczęła się właściwie w niedzielę (19 kwietnia) od wizyty w Schwedt. Pięć autokarów z widzami ze Szczecina i okolic dotarło do niemieckiego miasta, w którym publiczność kontrapunktowa zobaczyła pozakonkursowy pokaz mistrzowski - spektakl "Wycinka" Teatru Polskiego we Wrocławiu - czyli bardzo wysoko oceniane przez krytykę dzieło Krystiana Lupy, stworzone na podstawie prozy Thomasa Bernharda. 
 
Oficjalnie przegląd wystartował w poniedziałek, w szczecińskim Teatrze Lalek Pleciuga. Podczas otwarcia, dyrektor festiwalu Anna Garlicka otrzymała z rąk Zenona Butkiewicza (reprezentującego Minsterstwo Kultury) medal Gloria Artis. Były także przemówienia, podziękowania i życzenia. Jednak widzowie przede wszystkim czekali na spektakle. 
 
Pierwszym był monodram Bronisława Wrocławskiego „Seks, prochy i rock and roll” (kolejny pokaz mistrzowski, poza konkursem). Inscenizacja ta (prezentowana od 18 lat w Teatrze im.S.Jaracza w Łodzi) niegdyś otyrzymała na Kontrapunkcie Nagrodę Publiczności. Tak więc można było teraz przekonać się czy tekst Erica Bogosiana nadal jest aktualny...
 
Następnie właściciele karnetów "A" mogli zobaczyć inscenizację „Distant Voices” performerów Heine Avdala i Yukiko Shinozaki, współpracujących z Kaaitheater w Brukseli. Miejscem, które wybrano na prezentację była dawna Galeria "Centrum". 
 
 
Dla wielu widzów główną atrakcją tego dnia była możliwość zobaczenia na scenie Teatru Współczesnego przedstawienia „Koncert życzeń” Franza Xawiera Kroetza.Ten nietypowy, bo pozbawiony słów monodram, zaprezentowała Danuta Stenka, która perfekcyjnie ukazała alienację kobiety, zamkniętej w przestrzeni uporządkowanego, ale niesatysfakcjonującego życia.
 
 
21 kwietnia wramach przeglądu widzowie zobaczą konkursową sztukę „Szapocznikow”, z Barbarą Wysocką, a także  „Mistrz Manole” - spektakl będący sceniczną wersją słuchowiska Teatru Polskiego Radia.