Dużo mniejsze koszty, ogromny rynek potencjalnych klientów, możliwość pracy w dowolnym miejscu. Firmy internetowe są coraz popularniejsze, a ich zakładanie bardzo łatwe. W kilku krokach podpowiadamy jak to zrobić.

Bez pomysłu ani rusz

Tak jak w przypadku firmy stacjonarnej, zakładanie firmy internetowej należy rozpocząć od znalezienia odpowiedniego pomysłu. To pierwszy, a zarazem jeden z najważniejszych kroków, od którego w dużej mierze zależy powodzenie naszego biznesu.

Trzeba naprawdę dobrze zastanowić się nad tym, co chcemy robić, co oferować, poznać potrzeby i preferencje przyszłych klientów. W Internecie działają tysiące firm, warto więc pomyśleć nad tym czym możemy się wyróżniać i spróbować dać swoim klientom coś, czego nie znajdą u konkurencji. Coś co sprawi, że mimo dużej liczby firm o podobnym profilu, zdecydowana większość klientów, wybierze właśnie naszą. Owszem, może to być unikalny produkt i jego wysoka jakość, ale równie dobrze atrakcyjne promocje, indywidualne podejście do klienta, być może niska cena. Tutaj możliwości jest bardzo wiele. Te najodpowiedniejsze najlepiej wybrać po wcześniejszym zbadaniu działań naszej potencjalnej konkurencji, przeanalizowaniu zagrożeń, ale i szans wynikających z jej obecności.

Dobra domena to połowa sukcesu

Kiedy już wiemy, czym nasza firma będzie się zajmować, warto szybko pomyśleć o jej nazwie i zarejestrowaniu domeny internetowej. Dostępność domeny powinniśmy sprawdzać na bieżąco w trakcie wymyślania odpowiedniej nazwy, a zarezerwować ją natychmiast po podjęciu ostatecznej decyzji jak nasza firma będzie się nazywać. Co nam bowiem po najlepszej nazwie, jeżeli nie da się jej w Internecie wykorzystać.

Domena, czyli adres internetowy, po którym przyszli klienci będą trafiać na naszą stronę, powinna być krótka, najlepiej dwusylabowa, wpadająca w ucho, a tym samym łatwa do zapamiętania. Dobrze byłoby, gdyby wiązała się z profilem naszej działalności, a w przypadku kiedy myślimy o pozyskiwaniu klientów międzynarodowych lepiej, by nie zawierała polskich znaków.

Formalności też są

Mimo, że zakładamy firmę internetową, to nie unikniemy formalności. Wirtualną działalność gospodarczą trzeba bowiem zarejestrować, dokonując wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Na szczęście można to zrobić przez Internet. Następne kroki to uzyskanie w Urzędzie Statystycznym numeru REGON, zgłoszenie formy opodatkowania w Urzędzie Skarbowym i otworzenie firmowego konta bankowego. Przy działalności w Internecie najlepszym rozwiązaniem będzie konto w którymś banku internetowym.

Najważniejsza jest strona internetowa

Po określeniu profilu działalności, wybraniu domeny i serwera oraz rejestracji w CEIDG powinniśmy zająć się stroną internetową naszej firmy, czyli miejscem, do którego będą trafiać przyszli klienci. W jej przygotowaniu może nam pomóc serwis 1and1.pl, który oferuje różne programy do tworzenia stron internetowych. Korzystając z takiego programu, nie dość, że w łatwy i szybki sposób naszą stronę wykonamy, to jeszcze bez żadnego problemu będziemy mogli ją w dowolnym czasie edytować i w kilka kliknięć zmieniać zdjęcia, teksty, kolory, projekty. Co może okazać się bardzo przydatne, 1and1.pl oferuje nie tylko bibliotekę z 19 tys. zdjęć do wyboru, ale również gotowe teksty.

Po spełnieniu tych kilku warunków jesteśmy właścicielami firmy i możemy robić biznes w Internecie. Od tego momentu powinniśmy skupić się na promocji firmy i staraniach, by naszą stronę odwiedzała jak największa liczba potencjalnych klientów.

Zobacz też:

Szczeciński start-up jedzie do Doliny Krzemowej