Utworzenie mariny, pozostawienie na nabrzeżu przedsiębiorstw produkcyjno-usługowych oraz rozbudowa pętli tramwajowo-autobusowej – tak wyglądają główne decyzje Rady Miasta w sprawie dzielnicy Golęcino – Gocław.

Plan obejmuje 132,7 ha

Podczas poniedziałkowej XXXVI zwyczajnej sesji Rady Miasta podjęto wiele istotnych dla Szczecina decyzji, między innymi w sprawie Golęcina i Gocławia. Uchwała nr 127 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Golęcino – Gocław Port” w Szczecinie obejmuje planem obszar o powierzchni 132,7 ha – fragment osiedla po wschodniej stronie ul. Światowida i Lipowej do linii brzegowej Odry wraz z położoną w granicach portu morskiego zachodnią częścią Wysp Radolin i Dębina.

Powstanie marina

- Na obszarze planu znajdują się tereny istniejącego i planowanego portu jachtowego (marina), tereny dla lokalizacji stanic rybackich, żeglarskich i usług rzemieślniczych związanych z eksploatacją sprzętu pływającego, sportami wodnymi i rybactwem - relacjonuje Robert Grabowski z Biura Promocji i Informacji Urzędu Miasta Szczecin.

Port, produkcja oraz usługi

Utrwalone zostały portowe i produkcyjno-usługowe funkcje nadbrzeża, na terenie którego funkcjonują obecnie przedsiębiorstwa związane z gospodarką morską. Dzięki temu radni chcą oprócz pozostawienia dotychczasowego użytkowania, umożliwić podejmowanie nowych inicjatyw związanych z sąsiedztwem toru wodnego oraz transportem wodnym.

Rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej

Niewielką część na objętym planem obszarze stanowi funkcja mieszkaniowa. Jest ona związana z historycznie wykształconymi związkami osiedli mieszkalnych z portem. Na Gocławiu dotyczy to terenów wokół istniejącej i planowanej do rozbudowy pętli tramwajowo-autobusowej i jeszcze przedwojennej mariny, a na Golęcinie historycznie ukształtowanego skweru z przystanią, w rejonie nadal funkcjonującej zajezdni tramwajowej – wyjaśnia Robert Grabowski.

Osiedle Golęcino – Gocław znajduje się w szczecińskiej dzielnicy Północ, zamieszkuje je 3510 osób.