Pasażerowie PKP Intercity mogą zgłaszać pomysły dotyczące tego, jak mają wyglądać idealne wagony i co powinno się w nich znaleźć. Przesłane opinie mają pomóc w zaaranżowaniu udogodnień w 400 modernizowanych wagonach.

Na pomysły pasażerów PKP Intercity czeka do 26 listopada. Można je zgłaszać na profilu przewoźnika „PKP Intercity. Pociąg do podróży” w serwisie Facebook. Następnie odbędą się panele fokusowe, w których będą uczestniczyć m.in. osoby niepełnosprawne, rodziny z dziećmi, konduktorzy, miłośnicy kolei oraz rowerzyści.

- Wspólna wymiana doświadczeń pomiędzy przewoźnikiem, producentem a pasażerem to najlepsza droga do stworzenia rozwiązań, które będą odpowiadały potrzebom podróżnych, naszych klientów. Zgłoszone pomysły będą następnie weryfikowane pod względem bezpieczeństwa, funkcjonalności czy komfortu. Liczymy, że dzięki konsultacjom społecznym wspólnie stworzymy idealny wagon – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Przewoźnik po raz pierwszy do przygotowania aranżacji wagonów zaprosił podróżnych.

PKP Intercity zakłada, że pierwsze zmodernizowane wagony wyjadą na trasy pod koniec 2016 roku. Uzupełnią składy kursujące w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych. Pojawią się m.in. na liniach: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn, Wrocław - Katowice - Kielce - Lublin, Berlin - Poznań - Warszawa i Gdynia - Warszawa - Katowice - Wiedeń.

Konsultacje z klientami rozpoczynają nową falę inwestycji PKP Intercity, która obejmie modernizację 400 wagonów, 60 lokomotyw i przebudowę zapleczy do ich serwisowania. Przewoźnik przeznaczy na ten cel 1,8 mld zł.