„Zrobione w Szczecinie” to nowa miejska marka promująca szczecińskie produkty i usługi. Właśnie poznaliśmy jej oficjalne logo.
Zaprojektowała je Aleksandra Szwajda, która wygrała ogłoszony przez miasto konkurs. Był on skierowany do studentów Katedry Grafiki Projektowej na wydziale Sztuk Wizualnych w szczecińskiej Akademii Sztuki. W sumie do konkursu zgłoszono 32 prace, które oceniono m.in. pod względem oryginalności i właściwości promocyjnych, łatwości zapamiętywania i rozpoznawania znaku.

- W wyniku głosowania komisji konkursowej wybrany został projekt przygotowany przez Panią Aleksandrę Szwajdę. Wybrany znak charakteryzuje się wysokim poziomem artystycznym spełniającym jednocześnie rolę marketingową oraz informacyjną – czytamy w przesłanej przez magistrat informacji prasowej.

Autorka zwycięskiej pracy otrzymała 2 tys. zł nagrody oraz zlecenie o wartości 2 tys. na przygotowywanie projektu podstawowej księgi znaku.

"Zrobione w Szczecinie"

Jak informuje miasto, marka „Zrobione w Szczecinie" będzie przyznawana oryginalnym szczecińskim produktom i usługom, które „wyróżniają się najwyższą jakością i kreują pozytywny wizerunek miasta”. Ma na celu „promowanie postaw gospodarczych i kreatywnych w mieście, kreowanie pozytywnego wyobrażenia o Szczecinie, wzmacnianie szczecińskiej tożsamości oraz patriotyzmu lokalnego”.