Takiego wydarzenia w Szczecinie jeszcze nie było. 20 pokazów mody, 19 projektantów i 40 wystawców w czterech salonach wystawienniczych, do tego spotkania z celebrytami i sporo imprez towarzyszących. W pierwszy weekend kwietnia Szczecin stanie się modowym sercem Polski.
Wszystko za sprawą pierwszej edycji (a w planach są już kolejne) imprezy Fashion Expo, która 2 i 3 kwietnia odbędzie się w zabytkowym gmachu Pałacu Ziemstwa Pomorskiego przy al. Niepodległości 40. Będzie to pierwsze tak duże wydarzenie modowe w naszym mieście.

- Jesteśmy w centrum Europy, mamy tak blisko do dwóch znaczących modowych rynków świata – Berlina i Kopenhagi, dlatego uważamy, że to tutaj w Szczecinie moda powinna się zaczynać. Tutaj powinno być modowe serce Polski – mówi Joanna Dewecka z firmy 5th Element, organizatora Fashion Expo. - Mamy w Szczecinie Dni Morza i The Tall Ships Races, ale Szczecin to nie tylko woda i żagle.

- Moda jest także genialną reklamą dla regionu. Myślę, że Fashion Expo uświadomi nam to, że powinniśmy wspierać naszych lokalnych projektantów, lokalne sklepy i butiki – zaznacza Joanna Szewczak (Joannavi), stylistka i blogerka modowa.

Moda na dwóch piętrach zabytkowego pałacu

W trakcie dwóch dni Fashion Expo zaplanowano 20 pokazów mody. Na 35-metrowym wybiegu swoje kolekcje na sezon jesień - zima 2016/2017 pokażą projektanci z Polski, Ukrainy, Kanady. Wśród nich m.in.: Piotr Popiołek, Kinga Chłopek, Gavel, Pin-ups, Fanfaronada, poznański duet Hector & Karger, Dominika Kujawa, uczestnik pierwszej edycji programu Project Runway Polska Piotr Czajczyński, Michał Starost, Tomasz Olejniczak i jego marka TOMAOTOMO, ukraińskie projektantki Christina Bobkova i Alena Oleynik, których stroje, jak mówi Dewecka, doskonale sprzedają się w Mediolanie i Nowym Yorku.

- Pokażemy również kolekcje bardziej spektakularnych strojów tancerzy rewiowych i aktorów teatralnych – zapowiada Dewecka. - W sobotę (2 kwietnia) pokazem dnia będzie kolekcja Lorisa Dirana, projektanta z Nowego Jorku, który ubiera takie gwiazdy jak Beyonce i Sarah Jessica Parker, a swoje pierwsze kroki stawiał u Versace.

„Największe futro świata”

Podczas Fashion Expo zaprezentowane zostaną także kolekcje futer naturalnych, damskich i męskich. Od futer rozpoczną się też sobotnie pokazy. Jako pierwsza swoją kolekcję zaprezentuje lokalna kreatorka i projektantka mody Elżbieta Olszewska. - Pokażę futra, które w całości robione są ręcznie i bez użycia nożyczek. Aby otrzymać odpowiednią strukturę materiał najpierw jest cięty piłą do drewna, a następnie darty i szarpany – mówi projektantka, w której strojach występowały m.in. Justyna Steczkowska i Ramona Ray. - Pokażę też największe futro świata. Modelka będzie miała 50-centymetrowe koturny, żeby mogła je dobrze zaprezentować. Do tego przedstawię także kilka sukni wieczorowych.

Jak podkreślają organizatorzy, wszystkie pokazy przygotuje Jarosław Szado, pierwszy polski profesjonalny choreograf pokazów mody.


Nie tylko ubrania w showroomach 40 wystawców

- Moda to nie tylko ubrania. To wszystko czym się otaczamy – zwraca uwagę Szewczak. Stąd też wydarzeniu towarzyszy rozbudowana strefa wystawienniczo-handlowa. W czterech salonach wystawowych będzie można znaleźć wszystko, co obecnie jest modne: tkaniny, nakrycia głowy, bieliznę, futra, torebki, perfumy, biżuterię, zegarki, designerskie i ekologiczne meble, lampy oraz różnego rodzaju gadżety.

- Ciekawostką będą na pewno długopisy 3Doodler, którymi można malować w powietrzu – mówi Dewecka. - Będzie można odwiedzić showroom Sylwii Majdan. Na imprezie obecny będzie też Radosław Majdan z swoją kolekcją perfum – dodaje.

Maja Sablewska jako gość specjalny

Gość specjalny pierwszej edycji Fashion Expo to Maja Sablewska, z którą 12 szczęśliwców będzie mogło się spotkać. Zaproszenia będzie można wygrać w konkursach m.in. na fanpage'u i stronie internetowej Fashion Expo. W imprezie wezmą też udział blogerzy modowi m.in.: Ash Plum Plum, Laila Szaranek, Nabil Abu Baker.

W programie Fashion Expo zaplanowano również panele dyskusyjne, warsztaty i wykłady na tematy związane z modą i marketingiem w modzie. Będzie można dowiedzieć się m.in. czego brakuje polskim projektantom, by odnieśli międzynarodowy sukces oraz jakie są szanse i problemy dla branży modowej w dobie transformacji na Ukrainie. Odbędzie się także dyskusja o to co jest bardziej eko – futro naturalne czy sztuczne. Chętni będą mogli wziąć udział w warsztatach sommelierskich, podczas których dowiedzą się jak zmienia się moda na wino i jakie gatunki wina są obecnie na topie.

Bilety w cenie od 15 zł do 299 zł są dostępne w sprzedaży na bilety.fm i w Corona Coffee.

Portal wSzczecinie.pl objął patronat medialny nad wydarzeniem.