Starszy pan z siwą brodą, w czerwonym kubraczku, sączący drinka i relaksujący się nad Bałtykiem? Nie zdziw się, gdy spotkasz go na jednej z 22 bałtyckich plaż. 9 sierpnia rozpoczęła się letnia odsłona projektu „Czas na Bałtyk”.

Projekt „Czas na Bałtyk” jest wspólną inicjatywą województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Biorą w nim udział 22 nadbałtyckie gminy oraz samorządy obu województw.

Inicjatywa ta ma dość nietypowy charakter. Po pierwsze, by przykuć uwagę wczasowiczów, ale również by pokazać, że nad naszym polskim morzem wypoczywać można o każdej porze roku korzystając z różnych atrakcji. Instalacje plażowe, jakie możemy zobaczyć w wybranych miastach, to połączenie scenerii zimowej plaży oraz rekwizytów, typowych zarówno dla nadmorskiego wypoczynku, jak i sportów zimowych. Na plenerowych stoiskach Mikołajowi relaksującemu się w spa towarzyszą osoby uprawiające np. narciarstwo biegowe. Sam Mikołaj po serii zabiegów odnowy biologicznej nie odmawia sobie szusowania na nartach biegowych po piasku.

- Letnie wakacje, gdy plaże pełne są wczasowiczów, to doskonała okazja, by pokazać i przekonać tych wszystkich wiernych niepowtarzalnej atmosferze Bałtyku turystów,  że polskie morze – wbrew powszechnym skojarzeniom – jest atrakcyjne także zimą, czego wiele osób po prostu nawet nie przypuszcza – mówi Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego. – Narciarstwo biegowe, snow-kiting czy bogata oferta ośrodków spa to tylko niektóre możliwości aktywnego wypoczynku nad morzem, poza tradycyjnym sezonem i to za znacznie atrakcyjniejsze ceny – dodaje Władysław Husejko, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.

Dodatkową atrakcją plenerowych stoisk jest możliwość zrobienia sobie zdjęcia w samym środku lata lecz w otoczeniu zimowej scenerii. Taka fotografia z pewnością jest unikatową, wakacyjną pamiątką. Do dyspozycji turystów zainteresowanych ofertą nadmorskich miejscowości są także przedstawiciele lokalnych informacji turystycznych, którzy najlepiej zaprezentują atrakcje nadbałtyckich kurortów.

Projekt „czas na Bałtyk” to nie tylko letnia działania. Pierwszym i bardzo mocnym akcentem projektu była inauguracyjna akcja w górach. Wówczas, podczas zimowych ferii, na stokach narciarskich w Jurgowie i Karpaczu, powstały… piaszczyste plaże. Kolejna odsłona projektu „Czas na Bałtyk” to akcja „Bałtyk – przywieź własne wspomnienia”. Mieszkańcy większych miast Polski: Warszawy, Poznania, Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Bydgoszczy i Torunia mogli zasmakować nadmorskiej przygody we własnym mieście. Szersze informacje o całym projekcie „Czas na Bałtyk” można znaleźć na www.czasnabaltyk.eu.

Osoby ,które chciałyby spotkać się z sympatycznym staruszkiem na plaży lub z rożnych powodów nie uda im się wyskoczyć nad morze, mogą śledzić jego nadmorską podróż na facebooku: http://www.facebook.com/pages/Czas-na-Baltyk/322168589767. Na profilu Czas-na-Baltyk w Facebook będzie także można zdobyć atrakcyjne bałtyckie gadżety.

 Świętego Mikołaja można spotkać w godz. 10-17 na następujących plażach:

9 sierpnia: Sopot, Gdańsk

10 sierpnia: Stegna

11 sierpnia: Gdynia, Rewa

12 sierpnia: Hel, Jastarnia

13 sierpnia: Lubatowo, Łeba

14 sierpnia: Rowy, Ustka

15 sierpnia: Jarosławiec, Darłowo

16 sierpnia: Dąbki, Mielno

17 sierpnia: Ustronie Morskie, Kołobrzeg

18 sierpnia: Dźwirzyno, Mrzeżyno

19 sierpnia: Rewal, Międzyzdroje

20 sierpnia: Świnoujście

 Organizatorami kampanii są Pomorska oraz Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna.