W grudniu z ulic Szczecina zniknie Rower Miejski, według kandydatki na prezydenta miasta, Małgorzaty Jacyny-Witt to dobry powód, by pasy rowerowe przeznaczyć dla samochodów.

Sposobem na odkorkowanie i zwiększenie bezpieczeństwa na drogach Szczecina ma być według Małgorzaty Jacyny-Witt zmiana przeznaczenia pasów rowerowych.

Proponujemy, aby na okres zimowy pasy rowerowe, namalowane na jezdniach i ograniczające ruch samochodów w mieście, zostały przeznaczone dla samochodów. Można to uregulować znakami drogowymi, a koszt tego nie będzie zbyt duży. - czytamy w oświadczeniu kandydatki.

Jaki konkretnie będzie koszt takiej zmiany? Tego Jacyna-Witt nie podaje, ale wymienia inne zalety takiego rozwiązania: dzięki temu kierowcy będą mieli większą łatwość w poruszaniu się po mieście, a poza tym zapobiegnie to powstawaniu kolizji czy wypadków drogowych z udziałem rowerzystów w okresie ograniczonej widoczności i złych warunków pogodowych. Kandydatka podkreśla także, że rowerzyści i piesi nie mogą być grupą uprzywilejowaną. Małgorzata Jacyna-Witt przekonuje, że każdy z uczestników ruchu drogowego – pieszy, kierowca czy rowerzysta – powinien być traktowany tak samo.

Nowe pasy rowerowe, naprawione chodniki i wygodne ulice dla kierowców – to można pogodzić. - czytamy w oświadczeniu Małgorzaty Jacyny-Witt.

Tylko czy odebranie pasów rowerowych zimą rowerzystom zwiększy ich bezpieczeństwo i komfort poruszania się po mieście? Rowery Miejskie to nie jedyne rowery z jakich korzystają szczecinianie. Głosy internautów, którzy pierwsi skomentowali pomysł na profilu Małgorzaty Jacyny-Witt są mieszane: