Było obieranie ziemniaków, rozdawanie kwiatów i konferencja, podczas której zaprezentowano pięć szczecinianek, którym udało się odnieść sukces. Tymi wydarzeniami zainicjowano projekt Podzamcze.org.

Barwy Przedsiębiorczości to pierwsza inicjatywa zorganizowana w ramach projektu Podzamcze.org, poprzedzająca obchody Dnia Kobiet. Wydarzenie odbyło się 6 marca w restauracji „U Wyszaka” i miało na celu prezentację przedsiębiorczego sukcesu pięciu niezwykłych szczecinianek, działających na różnych polach. Spotkanie uświetniła degustacja potraw kuchni świata przygotowana przez restauratorów z Podzamcza, a także występ Marty Zywar, wokalistki zespołu FunkBang, uczestniczki II edycji programu The Voice of Poland.

Przedsiębiorcze babki

O swoim sukcesie opowiadały: Izabela Sikora (diakon w Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Szczecinie), Magdalena Kasznia (twórczyni Akademii Małego Europejczyka, edukacyjnego przedszkola dla dzieci), Marta Kyrdziawa i Natalia Bogacz (właścicielki sklepu z tkaninami meblowymi, oferującego niezwykłe meble tapicerskie), Laura Hołowacz (Dyrektor Generalny CSL Szczecin, właścicielka odrestaurowywanego budynku Starej Rzeźni na Łasztowni). Występy pań poprzedziła prezentacja Arkadiusza Bujasa, Dyrektora Zarządzającego projektu Podzamcze.org, na temat idei i celów przedsięwzięcia, a także prezentacja partnera głównego wydarzenia Domu Inwestycyjnego Xelion sp. z o. o., przygotowana przez Czesława Kurowskiego „Kobieta przedsiębiorcza – Twoje finanse w Twoich rękach”.

Wydarzenie należy zaliczyć do udanych; spotkanie przebiegało w przyjaznej atmosferze i przy wysokiej frekwencji publiczności, a każdy z występów pań spotykał się z dużą sympatią i aplauzem ze strony widzów. W ramach spotkania zostały ponadto rozstrzygnięte uprzednio ogłoszone konkursy, w których nagrodami były bony i zaproszenia do lokali znajdujących się na Podzamczu.

Partnerzy główni wydarzenia:

Dom Inwestycyjny Xelion sp. z o.o. i Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska S.A.

Partnerzy:


Pizzeria Biesadowo Szczecin, Casa del Toro, CSL – Internationale Spedition sp. z o. o., Buddha Thai & Fusion Restaurant, Filozofia Piękna, Freedomes, GitSystem, Grupa IT, Harnaś, KOR - Kancelaria Odszkodowawcza Rubikon, Kro-Kafe, Massi Medicina Estetica, Moja Łasztownia, Pizza Night, Pomiędzy, Pracownia Autorska Macieja Włosińskiego, Royal Thai Massage, Samo Zło - Club & Cocktail Bar, Stowarzyszenie Szersza Perspektywa, Tawerna, Tokyo, U Wyszaka

Patroni medialni:


Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Technopark Pomerania, wSzczecinie.pl, Szczecinblog.pl, SzczecinGłówny.org, studentnews.pl, Szczecin nie jest wioską z tramwajami, Wspieram Biznes

Kwiaty żywe, nie cięte” i „Globalna Baba”

Dzień Kobiet na Podzamczu świętowany był w sposób happeningowy. Pierwsze wydarzenie „Kwiaty żywe, nie cięte” miało na celu zagospodarowanie starej kamiennej donicy, znajdującej się na Rynku Siennym, która pozbawiona roślin i wywrócona do góry dnem, straszyła swym wyglądem. W ramach akcji, inicjatorzy projektu Podzamcze.org, posadzili w donicy kwiaty, w celu przywrócenia jej dawnego wyglądu, a także zwrócenia uwagi na potrzeby estetyczne Podzamcza. Organizatorzy mają nadzieję, iż będzie to przyczynkiem do dalszego i szerszego dbania o zieleń w tym rejonie Szczecina.

Druga akcja – „Globalna Baba” – to wynik przyłączenia się Podzamcza.org do międzynarodowej akcji Stowarzyszenia „Folkowisko”. Uczestnicy akcji, przyozdobieni folkowymi akcentami, zebrali się na Rynku Siennym by wspólnie intonować ludowe pieśni i obierać ziemniaki. Niecodzienne przedsięwzięcie, nieco z przymrużeniem oka, miało zwrócić uwagę na odchodzące w niepamięć tradycje ludowe. Przybyli szczecinianie, mimo nie posiadania własnych tradycji ludowych, pokazali że bliskie im są dawne zwyczaje. Dodatkowego kolorytu nadawała akcji obecność strojów ludowych, a także akompaniament muzyczny. W akcji udział wzięli muzycy, członkowie Zespołu Pieśni i Tańca Ziemi Szczecińskiej „Krąg”, a także przedstawiciel narodowości ukraińskiej, ubrany w odświętną haftowaną koszulę, ubiór tradycyjny w jego ojczyźnie. Wydarzenie cieszyło się sporym zainteresowaniem, zwróciło uwagę okolicznych mieszkańców (co poniektórzy przyglądali się akcji z okien swych mieszkań), a także przyciągnęło licznych przedstawicieli mediów.

Ponadto w ramach wydarzeń odbywających się 8 marca, organizatorzy projektu rozdali pól tysiąca kwiatów szczeciniankom, przy wsparciu dwójki animatorów (w tym jednego na szczudłach).

Partnerzy:


Buddha Thai & Fusion Restaurant, Casa del Toro, CSL, Filozofia Piękna Freedomes, GitSystem, Grupa IT, Harnaś, Koło Naukowe Ekonomia&Ekologia, Koło Naukowe Marketingu, KOR - Kancelaria Odszkodowawcza Rubikon, Kro-Kafe, Massi Medicina Estetica,Moja Łasztownia, Pizza Night, Pizzeria Biesadowo Szczecin, Pomiędzy, Pracownia Autorska Macieja Włosińskiego, Royal Thai Massage, Samo Zło - Club & Cocktail Bar, Samorząd Studencki WNEiZ US, Stowarzyszenie Szersza Perspektywa, Tawerna, Tokyo, U Wyszaka


Patroni medialni:


Szczecinblog.pl, SzczecinGłówny.org, studentnews.pl, Szczecin nie jest wioską z tramwajami, wSzczecinie.pl.