Składa się z trzech przęseł, które łącznie mają blisko 200 m długości. Znajdują się na nim dwa pasy drogowe oraz chodnik dla ruchu pieszego. Most Brdowski został otwarty dla ruchu samochodowego i pieszego.

Zakończył się kolejny etap inwestycji realizowanej przez spółkę MARS Most Brdowski. W środę, 26 sierpnia, został otwarty Most Brdowski, łączący wyspy Gryfia i Ostrów Brdowski (dotychczas praktycznie odcięte od lądowej części miasta) z lewym brzegiem Odry. Z przeprawy mogą korzystać zarówno piesi, jak i kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych. Budowa mostu i dróg dojazdowych trwała nieco ponad rok.

- Zostały zakończone już wszystkie procedury związane z odbiorami technicznymi i administracyjnymi, a do zamknięcia inwestycji pozostało wyłącznie rozliczenie projektu, co jest związane z tym, iż jest to inwestycja realizowana z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – mówi Maciej Nowotny, Prezes Zarządu spółki Mars Most Brdowski.

- Budowa Mostu Brdowskiego jest jednym z elementów szerszej idei, Gryfia Biznes Park, której celem jest ożywienie gospodarcze tego terenu i stworzenie warunków sprzyjających rozwojowi takich przedsiębiorstw, jak MSR Gryfia czy BMO – zaznacza Piotr Słupski, prezes MS TFI. - Dzięki łatwemu dostępowi na wyspę, zwiększa się wartość inwestycyjna położonych tu terenów, dzięki czemu to miejsce ma szansę na powstanie silnego klastra, skoncentrowanego wokół przemysłu stoczniowego i morskiej energetyki wiatrowej. Ożywienie gospodarcze tego miejsca oznacza także stabilne i bezpieczne miejsca pracy w istniejących już tutaj firmach, przede wszystkich w MSR Gryfii, a także utworzenie zupełnie nowych. Wiele przykładów z różnych miast potwierdza, że powstanie nowej infrastruktury otwierało drogę – dodaje. 

Otwarcie mostu to także bardzo dobra informacja, dla stoczni MSR Gryfia oraz fabryki Bilfinger Mars Offshore. Dzięki przeprawie pracownicy obu spółek będą mogli łatwiej i szybciej dostać się do pracy, bez konieczności korzystania z promu.

Generalnym wykonawcą mostu była spółka Skanska SA, natomiast za wykonanie dróg dojazdowych odpowiedzialna była spółka Nowogard SA – wykonawcy zostali wybrani w drodze przetargu. Inwestycja została dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.

Historia Mostu Brdowskiego

Przeprawa o takiej nazwie w przeszłości już istniała. Przed I Wojną Światową Most Brdowski przebiegał nad Kanałem Brdowskim (Topffers Kanal) mniej więcej w rejonie dzisiejszego zbiegu ulic: Nocznickiego, Stalmacha i 1 Maja, zaś sam kanał prowadził od Odry do fabryki kamieni cementowych Toepffera i Grawitza, istniejącej przy dzisiejszej ulicy Firlika. Po przejęciu fabryki przez stocznię Vulkan, kanał został zasypany, a sam most zdemontowany.

Podstawowe dane o projekcie:

długość mostu: 197,20 m

szerokość całkowita konstrukcji nośnej: 12,9 – 14,07 m

długość drogi: 247, 95 m (na lądzie), 120,44 m (na wyspie)

szerokość drogi: 2x3,0 m

ilość miejsc parkingowych: 194

Mars Most Brdowski to spółka celowa zawiązana do realizacji projektu połączenia wyspy Ostrów Brdowski z lewym brzegiem Odry („Połączenie mostowo-drogowe w celu skomunikowania terenów inwestycyjnych Gryfia Biznes Park”). W ramach projektu powstał trójprzęsłowy most oraz infrastruktura drogowa w części lądowej i wyspiarskiej, miejsca postojowe oraz pomosty umożliwiające poprowadzenie mediów.