Zakończył się demontaż starych przęseł uszkodzonego mostu, w maju z Gdyni przypłynie nowa stalowa konstrukcja nośna. ZDiTM w przesłanym mediom komunikacie podsumowuje wykonane praca i uspokaja, że w sierpniu, zgodnie z pierwotnym planem, Most Cłowy będzie przejezdny.

- Przyjęty harmonogram robót dla Mostu Cłowego jest mocno napięty, ale na dzień dzisiejszy prace odbywają się zgodnie z harmonogramem, a termin nie jest zagrożony. Most ma być przejezdny na TSR 2017 – podkreśla Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM.



Stare przęsła z lat 60. ubiegłego wieku uległy awarii w maju 2016 roku. Konieczny okazał się ich demontaż i budowa mostu praktycznie od nowa. Prace wykonuje konsorcjum Vistal Gdynia SA i Vistal Infrastructure Sp. z o.o. Ich koszt to 18,6 mln zł. Pierwszy etap zakładający prace rozbiórkowe już za nami. Zniknęły przęsła, do fundamentów rozebrane zostały części korpusu i skrzydełek przyczółków mostu.

W Gdyni trwają natomiast prace związane ze stworzeniem nowej konstrukcji przęseł mostu. Pierwotnie miało tam powstać 9 stalowych części, które po transporcie drogą wodną planowano scalić ze sobą na placu budowy w Szczecinie. W projekcie zaszły jednak zmiany.



- Ostateczny projekt scalenia i montażu konstrukcji zakłada wytworzenie 24 segmentów, które zostaną połączone na nabrzeżu w Gdyni w dwa elementy o długości około 14m x 100m. Transport przęseł do Szczecina odbędzie się drogą wodną w dwóch częściach, a na miejscu oba elementy zostaną nasunięte na podpory. Zgodnie z harmonogramem powinno to nastąpić w pierwszej połowie maja – wyjaśnia Hanna Pieczyńska.

W Gdyni wykonana zostanie również część elementów żelbetowych. W Szczecinie natomiast wkrótce mają się rozpocząć prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach mostu. Muszą być przygotowane na przyjęcie stalowej konstrukcji nowych przęseł.

Most Cłowy zamknięty jest od maja ubiegłego roku. Miastu bardzo zależy żeby był gotowy na finał regat The Tall Ships Races (5-8 sierpnia), kiedy do Szczecina przyjedzie wielu turystów.