Jej pojawienie się na ekranach telewizorów zwiastuje rychłe nadejście Świąt Bożego Narodzenia. Jak kultowa ciężarówka Coca-Cola prezentuje się na żywo, będzie można zobaczyć już we wtorek.

 

Ma prawie 18,5 m długości, ponad 4 m wysokości, 450-konny silnik i 16-biegową skrzynię. Oświetlona jest 160 metrami ledowych światełek i ponad 6 tysiącami innych punktów świetlnych.

We wtorek, 1 grudnia, amerykańska ciężarówka Coca-Cola zaparkuje na placu przed Azoty Areną. Będzie można ją oglądać w godz. 15:00 – 21:00.

 

Sporo świątecznych atrakcji 

Poza samym podziwianiem pojazdu dla mieszkańców Szczecina zaplanowano sporo innych atrakcji. Podczas imprezy będzie można m.in. zrobić zdjęcie w klimatycznym pokoju Świętego Mikołaja, własnoręcznie przygotować prezent w „fabryce upominków”, wysłać bliskim pocztówkę z życzeniami ze zdjęciem z foto-budki albo przygotować spersonalizowaną puszkę Coca-Cola.

Fani nowych technologii będą mogli doświadczyć wirtualnej przejażdżki saniami Świętego Mikołaja, zakładając specjalne okulary oculus. Nie zabraknie też konkursów i gier z nagrodami.

- Świąteczne ciężarówki Coca-Cola odwiedzą w tym roku prawie każdy zakątek Polski. Tegoroczną trasą chcieliśmy odpowiedzieć na oczekiwania Polaków. Wiemy, ile uśmiechów na twarzach wywołał przejazd ciężarówek Coca-Cola w zeszłym roku. Zależało nam na tym, żeby świąteczne eventy, na które wszyscy mają wstęp wolny, były okazją do wspólnego spędzenia czasu w wyjątkowej atmosferze. Zaplanowaliśmy mnóstwo atrakcji, a każda z nich daje możliwość, by podarować radość bliskim. Coca-Cola przypomina w ten sposób o prawdziwym duchu Świąt, o tym, co najważniejsze – mówi Barbara Niemczuk, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.

Ciężarówki ogłaszają czas świąt

Szczecin jest jednym z pierwszych miast na świątecznej trasie Coca-Coli. Cztery amerykańskie ciężarówki wyruszą w podróż 1 grudnia i odwiedzą 55 miast, w tym m.in. Ełk, Białystok, Bydgoszcz, Łódź, Lublin, Malbork, Ostróda, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra, Łomża, Poznań, Kraków, Zamość, Bielsko-Biała, Kielce, Katowice, Częstochowa, Opole i Wrocław.

O tym, jak ciężarówki Coca-Coli stały się elementem świątecznej tradycji mówi medioznawca Jacek Wasilewski: - Dziś to nie sanie, ale ciężarówki z bajkowej reklamy Coca-Cola, które wyruszają przy dźwiękach dzwonków z „cocacolowego bieguna północnego”, ogłaszają czas świąt. Kiedy przenoszą się z ekranów TV na nasze ulice, czujemy się radośniej - magia staje się rzeczywistością(...) Selfie z czerwoną ciężarówką Coca-Cola staje dziś się obrazem świąt tak, jak dla poprzedniej generacji było nim zdjęcie na kolanach u Mikołaja w przedszkolu.