Miasto planuje przebudowę al. Wyzwolenia – głównej ulicy Szczecina. Czy będzie przeznaczona tylko dla samochodów, czy znajdzie się na niej miejsce też i dla rowerzystów?

Radni uchwalając Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Szczecina przewidzieli na al. Wyzwolenia drogę rowerową. Podobnie uchwalając na początku roku Zintegrowany plan rozwoju transportu uznali, że do końca 2015 roku droga rowerowa tutaj powinna powstać.
Czy tak się jednak stanie? Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie planuje ułatwiać życia rowerzystom więc remont al. Wyzwolenia polegać będzie na przebudowie chodników na parkingi. Czy rower we Floating Garden się nie liczy?

Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin postanowiło złożyć wniosek o uwzględnienie w trakcie remontu wykonania dwukierunkowych dróg rowerowych po obu stronach al. Wyzwolenia. Dzięki temu transport rowerowy będzie miał większą szansę rozwoju, przez co zmniejszy się udział uciążliwego dla środowiska i mieszkańców transportu samochodowego. Propozycja Stowarzyszenia jest taka, by drogę rowerową wykonać pomiędzy chodnikiem a parkowaniem równoległym. Na al. Wyzwolenia, pomiędzy pl. Rodła a pl. Żołnierza, tylko nieliczne samochody należą do mieszkańców pobliskich kamienic. Zamiana parkowania ukośnego na równoległe nie będzie miała najmniejszego wpływu na ograniczenie miejsc parkingowych dla mieszkańców tej części miasta. Częściowo chodnik jest na tyle szeroki, by móc zachować parkowanie ukośne i obok wybudować drogę rowerową.

Stowarzyszenie stara się również, by mieszkańcy Szczecina mogli wypowiedzieć się w tej kwestii.

- Właśnie przygotowujemy petycję on- Line. Niebawem powinna być gotowa- mówi Bartosz Skórzewski, Prezes Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

To nie jedyne starania tej instytucji o to, by rowerzystom w naszym mieście jeździło się lepiej.

- Nasze sukcesy zależą niestety od zaangażowania urzędu w budowę infrastruktury rowerowej. Po raporcie "Rowerem Bez Barier" cześć zgłoszonych uwag została uwzględnionych i niektóre drogi rowerowe są poprawiane. Także w nowych projektach (przynajmniej te które są nam pokazywane) drogi rowerowe mają być budowane z mas bitumicznych. Urząd zapowiada powstanie dwóch kontrapasaów na Felczaka i Szymanowskiego - także po naszych propozycjach- dodaje Bartosz Skórzewski.

Petycja w sprawie ścieżek rowerowych na al. Wyzwolenia dostępna jest na stronie: www.rowerowy.szczecin.pl